تاریخ شمسی : 1403/2/8 تاریخ میلادی : 4/27/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابداری دارای شاخه های متعدد و زمینه های تخصص است. یکی از معروف ترین آن ها ، حسابداری مالی است . حسابداری مالی فرایند تهیه صورت های مالی است که شرکت ها برای نشان دادن عملکرد مالی و موقعیت خود به افراد خارج از شرکت از جمله سرمایه گذاران ، اعتباردهندگان ، تامین کنندگان و مشتریان استفاده می کنند .

حسابداری مالی چیست؟

حسابداری مالی فرایند ثبت ، خلاصه کردن و گزارش دهی با استفاده از هزاران ترفند است که در نتیجه عملیات تجاری طی یک دوره زمانی اتفاق می افتد . این معاملات در تهیه صورت های مالی ، از جمله ترازنامه ، صورت حساب سود و جریان نقدی که عملکرد عملیاتی شرکت را در یک دوره زمانی مشخص تعیین می کند خلاصه شده است .

حسابداری مالی با استفاده از مجموعه ای از اصول حسابداری تاسیس شده است . انتخاب اصول حسابداری در زمینه معاملات مالی و کاربرد کسب و کار برای اهداف حسابداری عمومی . ایجاد این اصول حسابداری برای ارائه اطلاعات به سرمایه گذاران ، طلبکاران ، تنظیم کننده ها و مقامات مالیاتی است . حسابداری مالی می تواند با استفاده از روش تعهد ، روش نقدی یا ترکیبی از دو مورد استفاده قرار گیرد .

حسابداری تعهدی شامل معاملات ثبت شده در هنگام انجام معاملات و درآمد قابل تشخیص است . حسابداری نقدی مستلزم انجام معاملات ثبت شده تنها در تبادل پول نقد است . درآمد و هزینه تنها در پرداخت تعهد ثبت می شود .

گزارش حسابداری مالی

گزارش مالی از طریق استفاده از صورت های مالی ارائه می شود . صورت های مالی ، شامل پنج طبقه بندی اصلی اطلاعات مالی می شوند : درآمد ، هزینه ها ، دارایی ها ، بدهی ها و حقوق صحیح . درآمدها و هزینه ها در گزارش درآمد حساب شده و دارایی ها ، بدهی ها و حساب های صحیح در گزارش ترازنامه ارائه می شوند . ترازنامه در حسابداری مالی برای گزارش دادن مزایای اقتصادی آینده شرکت استفاده می شود .

حسابداری مالی نمی تواند تمام اطلاعات را برای کاربران فراهم کند و هنگام تصمیم گیری ، کاربران باید به منابع دیگر مانند شرایط صنعت ، شرایط اقتصادی ، محیط سیاسی و غیره را در نظر بگیرند که در صورت های مالی ذکر نمی شود .

حسابداری مالی چه کمکی به کسب‌ و ‌کارتان می‌کند؟

در شرکت های بازرگانی ريال تجاری و خدماتی حسابداری مالی مورد استفاده قرار می گیرد . هدف اصلی حسابداری مالی نمایش دادن عکس دقیق و عادلانه از امور مالی شرکت و ایجاد اظهارات مالی است که می تواند در زمینه معاملات مالی مورد استفاده قرار گیرد .

در فرآیند حسابداری مالی تهیه گزارش مالی یکی از اجزاء مهم و اساسی است . اظهارات مالی معمولا به صورت سه ماهه یا سالانه برای اشخاص خارجی مانند سهامداران ، مدیران ، مقامات مالیاتی آماده می شوند .  کاربردهای صورت های در شرکت ها عبارتند از :

  1. به لحاظ مالی وضعیت شرکت را نشان می دهد .
  2. پولی که در شرکت موجود است از کجا بدست آمده .
  3. پول شرکت در کجا خرج شده .
  4. برای سرمایه گذاری و مصارف آینده چه میزان از پول شرکت باقی مانده است .

امكانات و ويژگي‌های سيستم حسابداری مالی

  • صدور سند تعدیل ماهیت
  • تعریف گروه های تفصیلی شناور به صورت نامحدود توسط کاربر
  • تعريف تفصيلي شناور به صورت كد يكتا (UNIQUE) در سطح سيستم‌ يكپارچه
  • تعریف كد حساب بصورت درختي و نامحدود توسط كاربر
  • تعريف دسته اسناد و گروه بندي اسناد
  • تعريف شرح سند پيش فرض به تفكيك كد حساب معين
  • دريافت اتوماتيك اسناد از ساير سيستم‌ها
  • هشدارخلاف ماهيت حساب و كنترل ويژگي‌هاي حساب در زمان صدور سند
  • دريافت ضمائم اسناد حسابداري بصورت فايل‌هاي الكترونيكي 
  • امكان دريافت فايل ‌هاي TXT و Excel در سند حسابداري
  • صدور خلاصه سند جهت تنظيم دفاتر قانوني
  • تنظيمات گروه تفصيلي شناور بصورت اختصاصي
  • جست‌وجو در اسناد بر اساس كليه‌ فيلدهاي ستد حسابداري از قبيل شرح سند ، مبلغ بدهكار يا بستانكار...
  • جست‌وجوهاي ترکيبي طراحي شده توسط کاربر

نتیجه گیری :

حسابداری مالی یک رشته حسابداری است که به جای یک عامل تولید ، پول را به عنوان یک اندازه گیری از عملکرد اقتصادی تلقی می کند . این سیستم شامل کل سیستم نظارت و کنترل پول و همچنین سازماندهی دارایی ها و بدهی ها ، درآمدها و هزینه ها می باشد .

حسابداری مالی جمع آوری و خلاصه اظهارات مالی برای سازمان مدیریت ، سرمایه گذاران ، وام دهندگان، تامین کنندگان ، مقامات مالیاتی و دیگر سهامداران است .

با مراجعه به وب سایت حسابکاران و استخدام حسابدار خبره از انجام امور حسابداری مالی آسوده خاطر باشید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com